احترام و تکریم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
احترام و تکریم
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 2135
نویسنده : TAKPAR

توجّه به شأن و منزلت در احترام و تکریم

پدر و پسر مؤمنی بودند که امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) چون برادر به آن ها علاقه می ورزیدند. روزی این دو بر آن حضرت وارد شدند. امام (علیه‌السلام) برای پذیرایی و تکریم آن ها از جای برخاست و آن دو را بالای مجلس خویش نشانیده و خود در مقابل آن ها نشستند.
 

دقّت در اندازه تکريم

به هر کس باید به اندازه شأن و منزلتش احترام و ادب کرد. این ادّعا را از رفتار حکیمانه حضرت امیر‌المؤمنین (علیه السلام) برگرفته ایم.

«رُوِیَ اَنَّ وَرَدَ عَلی اَمیرالمؤمنین اِخوانٌ لَهُ مُؤمنانِ، اَبٌ وَ ابن، فقام اِلَیْهِما وَ اَکْرمهما و اَجْلسهُما فِی صَدر مَجْلِسه وَ جَلَسَ بَیْنَ اَیْدیهِما. ثُمَّ اَمَرَ بِطَعام فَاَحْضَرَ. فَاَکلامِنُهُ ثُمَّ جاءَ قَنبر بِطَستٍ، وَ اِبریق خشبٍ، وَ مِندیل، وَ جاءَ لِیَصّب عَلی یَدِ الرّجلِ. فَوَثَبَ اَمیرالمؤمنین(علیه‌السلام) وَ اَخَذَ الاِبریق لِیَصُبَّ عَلی یَدِ الرَّجُلً؛» 

پدر و پسر مؤمنی بودند که امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) چون برادر به آن ها علاقه می ورزیدند. روزی این دو بر آن حضرت وارد شدند. امام (علیه‌السلام) برای پذیرایی و تکریم آن ها از جای برخاست و آن دو را بالای مجلس خویش نشانیده و خود در مقابل آن ها نشستند. سپس، حضرت دستور غذا دادند، تا این که طعام آماده شد، و آن دو نفر غذا را تناول کردند.

آن گاه قنبر (غلام امام) آفتابه و لگنی را برای شستن دست آورد که........

 

 




:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: احترام و تکریم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: